Loading...

понеделник, 15 юни 2009 г.

Audi S4 Avant

Идеята за прикриване на точната идентичност на един модел не е нова. Но за да направи модела си S4 по-перспективен, Audi хитро го позиционират на пазара като своебразна подмарка - нещо между BMW 335i Touring и лудешкия Mercedes-Benz C 63 AMG. S4 e малко по-евтин от първия от гореспоменатите модели и много по-евтин от втория.

Това всъщност е гениален подход, защото S4 е по-бърз от 335i и заради S обозначението си и четирите ауспуха например напомня на автомобилите, произведени от компания AMG. Обезопасеността е още един от хитрите ходове на компанията Audi, защото иначе моделът S4 не се отличава много от моделите от серията S-Line Avants. Целта на V6T' обозначението върху новото S4, което обикновено се изпозва за отличаване на турбокомпресора на автомобила, е да предизвика впечатлението, че моделът притежава нещо повече от 2-литров дизелов TDI двигател за A4.

Версията S4 на Audi е обезопасена и отвътре, защото макар и да са вложени около 15 000 евро интериора на автомобила, единственото, което наистина е от значение, са релефните седалки и емблемата на арматурното табло. Класата в качеството на Audi отново си проличава, като единствената забележка би могла да бъде по отношение на леко хлабавия екран на системата за сателитна навигация, който донякъде разваля атмосферата в автомобила. Важното е, че този модел внушава сигурност и това проличава от всяка негова повърхност, копче и всяко отваряне и затваряне на вратите. Като недостатък на тази версия може да се изтъкне липсата на място за краката на пътниците, возещи се на задните седалки.

Мощността на V6 турбодвигателя на версията S4 e впечатляваща. И дори и да се опитаме да не прехвалваме агрегата, просто начинът, по който двигателят доставя мощност при всяка предавка и всякакви обороти, го превръщат в един от най-добрите източници на мощност. И е важно да се отбележи, че версията S4 на модела е както по-бърза, така и по-икономична, отколкото предходния V8 с 328 к.с. Иначе двигателят достига максималния въртящ момент от 325 Нм и успява да ускори до 100 км/ч за 5.2 секунди. Голямо преимущество на тази версия е способността на двигателя на автомобила бързо да превключва от ниски на високи обороти.

Единственото, което липсва в оборудването на версията S4, е S-Tronic скоростна кутия с два съединителя, което не е фатална пречка. Все пак и използваната ръчна трансмисия на Audi е достатъчно добра и се справя с потенциала на колата.

За да направят новата версия S4 Avant съвършената кола за шофиране, Audi са използвали задвижващата система Herculean. Вероятно ще прозвучи пресилено и сигурно има много по-впечатляващи коли от тази, но S4 Avant предизвиква много възгласи „ това е наистина ли е комби?” Усеща се известен респект от новата версия на Audi.

Автомобилът се предлага с изключително много опции, но някои от тях се заплащат. Това важи за Audi Drive Select, който струва около 1500 евро, но дава възможност за избор между комфортен и динамичен режим. Той предлага и „автоматична” опция, която сама подбира вместо клиента. Системата влияе и на чувствителността на педала на газта и стяга малко окачването и управлението. Разбира се, можете сами да си препрограмирате желания режим.

Единственото обезпокоително в тази версия на Audi е управлението на автомобила. В спортен режим колата маневрира отлично, воланът предоставя доста обратна връзка за случващото се на пътя и като цяло се усеща голяма прецизност. В динамичен режим и движение в градски условия при ниска скорост се усеща едно своебразно лашкане.

Но това е нищожен недостатък за кола, която е наистина доказана и която може да превърне всеки свой шофьор мигновено в герой. Голямо удоволствие прави търсенето на възможностите на автомобила, тъй като той позволява бързите завои да се взимат толкова лесно, колкото и... бавните завои.


Автомобилът се справя отлично с недозавиването, като германците са успели да направят така, че предницата да отива винаги там, където я иска водачът. Тя неминуемо се подчинява. В мокри условия обаче се появява нещо друго – презавиване. В някакви моменти всичките електронни помощници ви карат да се объркате, тъй като именно те се справят с недозавиването, но и те предизвикват презавиването.

Както вече стана ясно, новата версия S4 на Audi e отлично оборудвана и поради тази причина за клиентите може да изглежда твърде скъпа. Но на определени неща като сателитната навигационна система и удобните врати ще бъде трудно да се устои - както от гледна точка на комфорт за клиентите, така и като цена за препродажба. Но като цяло моделът си струва около 45 000 евро. Дали това е разумна цена? По този въпрос може да се дискутира, но като изпълнение и от гледна точка на клиента (като цена и като удоволствие, което се получава от притежаването на такава кола) си заслужава пахарчените пари.

Относно коли като тази винаги се появява чудене дали да бъде купено по-скромно и практично комби – като например Mondeo или дори по-евтина кола - или да бъде предпочетен спортен модел. Това е нещо, за което трябва да се помисли, но при такава цена да се притежава кола, която би задоволила и двете изисквания, е трудно. Освен това би довело до много допълнителни разходи.

S4 не е толкова лоша версия що се отнася до текущите разходи. Изразходва разумните 8.6 л/100 км (за разлика от 11.8 л/100 км за базовия модел). Емисиите на СО2 възлизат на 229 г/км.

Audi S4 Avant заслужава 5 звезди, защото комбинира практичност, бързина и елеганстност в едно. Продуктът е отличен, макар и на висока цена. Това е кола, която си заслужава да се закупи за 45 хиляди евро. Двигателят и задвижващата система са изключителни, но не толкова опростени, колкото би трябвало. Би било добре също да има повече пространство в кабината. Иначе това е изпробвано добра версия на Audi.