Loading...

понеделник, 15 юни 2009 г.

Peugeot 5008 - новата гордост на Пежо!


5008 е невероятна интерпретация на Peugeot на компактния ван. Новият модел, който не изменя на ценностите на Марката, оптимизира всички предимства на сегмента, предлагайки изключително поведение на пътя и високотехнологично оборудване за комфорт и сигурност.

Външният стил на 5008 се отличава с много балансирани линии и обеми.Аеродинамиката на каросерията (Сх 0,29 и Scx 0,77) напомня за бързоскоростен влак. Предната част, където силно скосеният капак преминава директно в предното стъкло, буквално разцепва въздуха. Тази естествена обтекаемост е комбинирана с елегантност, подчертана от хромираните лайстни в предната решетка. Профилът засилва впечатлението за движение, а високата средна линия внушава сигурност.

От всички страни на автомобила има стъкла. Тази огромна остъклена площ е резултат от специфичния дизайн на задните странични стъкла, които почти допират задното стъкло. Като прибавим и панорамния покрив, получаваме невероятна осветеност на цялото купе.
Профилът се характеризира със стилизирана линия, която започва от задната врата, задълбочава се върху калника и подчертава задния капак.

Специфичен дизайн имат и задните светлини, като заедно с модерната технология, той придава невероятна оригиналност на автомобила. Задната част се отличава с чистота и сила на линиите. Капакът подсказва лесния достъп до багажника, една от най-важните характеристики на семейния автомобил.

Новият стил на 5008 се изразява в успешната интерпретация на концепцията на компактния ван, където динамиката е съчетана хармонично със значителния обем в купето.

Мястото на водача несъмнено е оригинално и модерно. Високата седалка, типична за сегмента, създава усещане за сигурност, заради отличната видимост. Авторите на автомобила са стигнали доста далече в ергономията, като са направили волана вертикален. Комфортът на седалките е на много високо ниво. Високотехнологичното оборудване и качеството на материалите и изпълнението на всеки детайл в 5008 превръщат управлението му в удоволствие.

Бордното табло е организирано около водача. Уредите са допълнени от елегантен и силно скосен технически панел. Освен че е в духа на динамиката на автомобила, той освобождава много място в предната част. Ергономично подредените бутони в 5008 са типични за лимузините на Марката. Широкото предно стъкло (1,70 м²) е продължено от един от най-големите в гамата Peugeot стъклени покриви (1,69 м²). Като прибавим и страничните стъкла, общата остъклена площ става 5,77 м²!

Думата просторен описва буквално интериора на 5008. Широчината при лактите е 1 476 мм в предната част и 1 520 мм на ред 2. На ред 3, където могат да седнат двама възрастни, тази стойност е 1 341 мм!

На нивото на коленете широчината също е забележителна, както и височината до тавана.
За да се оптимизира положението на тялото, трите седалки на ред 2 могат да се регулират по наклон на облегалката и да се преместват по дължина, независимо една от друга, с ход 130 мм. Това позволява да се увеличи мястото за багаж или да се осигури повече простор за пътниците на ред 3.

Вторият ред има 3 седалки с еднакви размери, регулируеми по дължина и наклон. Освен това, всяка от тях може да се прибира в пода, за да се получи равен под на нивото на товарния праг. Предвид това, че предната седалка за пътника може да се сгъне като маса, в купето могат да се превозят дълги предмети. Полезната дължина в тази конфигурация достига 2,76 м.

Положението „кино“ на ред 2 позволява лесен достъп до ред 3. Само с едно движение на ръката долната част на седалката се вдига, облегалката се мести напред и се освобождава максимално място за влизане и излизане.

Тази модулност е валидна и за третия ред, където двете „истински“ седалки също се прибират в под независимо една от друга. Следователно, интериорът на 5008 може да се организира според нуждите на пътниците.

Багажникът на 5008 е практичен, лесен за подреждане, благодарение на правоъгълната си форма, и голям. Според положението на плъзгащите се седалки, товарният обем варира от 758 до 823 литра (или 579 до 678 дм³) под кората с прибрани седалки на ред 3, което означава, че е най-голям в сегмента.

Тази вместимост става 1 247 л, когато се използва пространството до тавана, и 2 506 л, когато ред 2 е прибран. За семействата, заминаващи във ваканция, 5008 предлага безброй възможности да подредят вещите си в купето. Огромните джобове в предните врати допълват жабката, отделението под волана и това в централната конзола, което е с вентилация и с обем 10,5 литра. В него могат да се поставят две бутилки от по половин литър и, според оборудването, допълнителен контакт (jack и USB). Пътниците отзад могат да използват нишите на пода, както и джобовете във вратите. Дори местата на ред 3 разполагат с отделения за дребни вещи. Накрая, версията с 5 места разполага с отделение за багаж с обем 60 литра под пода на багажника - доказателство за прагматизма на 5008.

Седалките на третия ред предлагат комфорт и сигурност, които по нищо не отстъпват на останалите места. Така например, стъклата могат да се оборудват с щори с ролка (както на ред 2). Предлагат се и въздушни възглавници тип завеса, които предпазват и третия ред. Що се отнася до общуването в купето, всички пътници участват напълно равностойно в разговорите, защото шумовият комфорт е на много високо ниво. Освен това, положението на двете седалки най-отзад осигурява отлична видимост напред и доказва, че те са пълноценни, а не допълнителни.

За максимален комфорт по време на пътуването, вентилацията може да се регулира от пътниците на ред 2, като въздухът се разпространява назад чрез аератори в страничните колони. По този начин, всички места в 5008 се възползват от климатика.

Пътниците на ред 2 в 5008 разполагат с идеално интегрирана мултимедийна система.
Тя включва два цветни 7-инчови дисплея в предните подглавници, конзола, в която може да се включи всякакво аудио-видео устройство (видео игра, DVD-плеър...) и два чифта безжични слушалки Bluetooth®, които осигуряват високо качество на звука. Като аксесоар се предлага трети чифт слушалки, които се включват едновременно с останалите.
Следователно, всеки от пътниците на тези места може да избере различно занимание (филм, анимация, игра...).

5008 поставя нови критерии в областта на сигурността и удобството при управление, използвайки забележително за сегмента оборудване. Панелът на нивото на очите (Head Up Display) е заимстван от бойната авиацията! Основната информация като скорост на движение, регулатор/ограничител на скоростта, се изнася точно пред погледа на водача, така че не му се налага да се отклонява от пътя. Тази възможност играе голяма роля не само за сигурността, но и за комфорта по време на управление.

Функцията Distance Alert помага на водача да спазва безопасна дистанция. Радарът в предната броня измерва в секунди времето между нашия и автомобила пред нас и предава тази информация на панела на нивото на очите. Предупреждението може да се програмира за стойност между 0,9 и 2,5 секунди. Системата не се намесва в управлението, а допълва много ефикасно ролята на ограничителя/регулатора на скоростта.


Snow Motion е интелигентна система, която се активира автоматично, за да поеме контрол над системата против приплъзване на колелата. Тя помага на водача да потегли и да се движи върху лед и сняг. Действието й е най-ефикасно, ако е комбинирана с гуми за сняг. Въздушна възглавница глава/завеса, която предпазва пътниците на трите реда (предлага се за 7-местната версия). Тя се активира едновременно със страничните възглавници, за да осигури по-голяма защита на всички в купето.

Серийна ESP, 6 въздушни възглавници, ел. ръчна спирачка с функция потегляне по наклон, индикатори за непоставен колан на всички места, отчитане на ниско налягане в гумите... 5008 разполага с пълна гама оборудване за сигурност, което гарантира комфорта и удоволствието на борда.

5008 има амбицията да стане референция в сегмента по отношение на удоволствието от управлението. Опитът на Марката в областта на ходовата част е приложен широко. На първо място, невероятната за този тип автомобили устойчивост на каросерията (0,69 mrad), която е фактор за отличното пътно поведение и за липсата на вибрации.

Предният мост тип псевдо MacPherson със стабилизираща съставна греда идва от 308, образец в областта на динамиката. Задният мост с деформируема греда идва от платформа 2 на Групата, със специфична версия за обемните автомобили.

Целта на създателите на 5008 е да постигнат сигурно и ефикасно поведение на пътя, близо до това на хечбек, и да запазят нивото на комфорта, който се очаква от вана. Разработени са специални гуми с размер 16" и 17" и ниско съпротивление при въртене, а за любителите на спортното шофиране се предлагат гуми 18". Най-мощните версии са с големи спирачни дискове (302 мм), което гарантира безупречно спиране и удобно управление, подпомогнато от хидравлична електропомпа.