Loading...

петък, 12 юни 2009 г.

Volkswagen Bluesport


Когато се появи за пръв път в Детройт през януари, прототипът Bluesport раздвижи слуховете за възраждането на роудстър-сегмента и по-специално на Porsche 914 и 356. За нещастие, прераждането на Porsche беше изключено като възможност миналия месец и това доведе до страховете, че същата съдба ще сполети планирания за производство прототип Bluesport.

Първите лоши новини дойдоха от комуникационния мениджър на VW Кристиан Хааке при пускането на новото Polo за 2010. “Положението, в което сме в момента, относно прототипа Bluesport е това, че изчисляваме как да спечелим пари от кола от определена ниша” - казва Хааке. “Във времена на криза като сегашните, ще бъде предизвикателство да произведем необходимата бройка, от която ще имаме нужда, за да спечелим пари”

Докато това изглежда пагубно за феновете, VW пак намекна за производството на роудстъра, чрез ексклузивната демонстрация на прототипа. Говорейки с Auto Week, Марио Фабиано, лидерът на проекта за прототип, казва, че нова платформа със средноразположен двигател, направена за Bluesport, може да позволи на производствената версия да се появи на пазара с цена около 30 000 долара.

Прототипът Bluesport е не само спортен двуместен автомобил – той също е и екологичен. Задвижван от 2-литров четирицилиндров турбодизел, той произвежда 180к.с. и несъмнено докарващите усмивка 352 Нмвъртящ момент, прескачайки от 0-100км/ч за 6.2 секунди, като междувременно дава среден разход от около 7л/100км. Производствената версия може да включва и 2-литровия бензинов двигател от Scirocco R с 265к.с., разкрива Фабиано

За да намали разходите, VW ще споделя части за този модел с други техни модели. Например спирачките за прототипа идват от Golf R32, кормилната система от Polo, а окачването и 4Motion 4х4 системата са смесица от компоненти на Polo и Golf.

Приблизителната дата за пускане на модела е 2013г.