Loading...

събота, 20 юни 2009 г.

Lamborghini Gallardo Spyder LP560-4

При превръщането на Gallardo LP56-4 Coupe в Spyder с мек покрив Lamborghini в общи линии са премахнали твърдия покрив и са го заменили с мек. Да, Spyder притежава и отделен твърд покрив, който може да остане в гаража, но спокойно може и да бъде ползван. И въпреки мерките, които са предприети за намаляване на масата на модела, той все пак тежи със 140 кг повече от Coupe. Нещо по-важно – Spyder притежава малко повдигнат багажник, така че да остава място за мекия покрив, когато е сгънат. Това от своя страна прави модела да изглежда и малко по-агресивен в сравнение с Coupe. Иначе подобно на варианта с твърд покрив, Spyder има същите заплашителни дневни LED светлини и Y-оформени задни светлини, както и хромирани четворни ауспуси. Що се отнася до покрива, той се прибира за 20 секунди и се предлага в черно, синьо, сиво и бежово.




Що се отнася до цената – когато инвестирате една доста значителна сума във вашия суперавтомобил, то вие очаквате той да връща много. И в такова отношение Gallardo P560-4 Spyder не разочарова. 5.2-литровият V10 двигател генерира мощност от 553 к.с. – което си е добър скок от предишния 513 к.с. Освен това можете да избирате между стандартна шестстепенна ръчна трансмисия или E-gear трансмисия, която позволява на водача да сменя предавките си от волана. Освен това стандартно си е задвижването на четирите колела, като 30 % от въртящия момент се предават към предните колела, а останалото се пренася към масивните задни колела.

Отвътре Gallardo започва да изглежда леко остаряло, въпреки че качеството на материалите и изработката е отлично, а освен това има и стандартното оборудване, за което повечето собственици биха мечтали. Въпреки това една добра екстра си е плащането на около 2000 евро за камера за задно виждане, тъй като по-високата задница на Spyder прави паркирането доста по-сложна маневра. Единствената друга опция, която също изглежда доста полезна и отново струва около 2000 евро, представлява сателитната навигационна система. Тя е заимствана директно от Audi, което повече или по-малко е гаранция за качество.

Седалките предлагат отлична опора, като електрическото им настройване спомага за намирането на оптималната позиция на водача. По-високите собственици обаче може и да имат леки затруднения с достатъчното място за краката им. Хора, които са имали късмета да тестват сами модела, са успели да му намерят и друг кусур – твърдят, че когато седалките се преместят прекалено назад, те се допират до преградата от двигателното отделение и създава неприятен шум от търкането. И все пак това е просто суета, като Spyder предлага дори известна практичност с предното си малко багажно отделение, което спокойно може да побере поне един сак.





И идва най-хубавата част – управлението на Spyder LP560-4. И истината е, че допълнителните 140 кг при открития модел го забавят малко в ускорението до 100 км/ч спрямо закрития вариант. Въпреки това човек няма какво да се оплаква от ускорение до 100 км/ч за 4 секунди и максимална скорост от 320 км/ч. Всичко това е достатъчно впечатляващо, а трябва да се спомене и фактът, че при липса на покрив звукът от двигателя е много по-достъпен, което кара кабриолета да изглежда още по-агресивен и атрактивен. Все пак звукът от V10 двигателя наистина е една от най-големите наслади на модерния автомобилен свят. Около 3500 об/мин симфонията от звуци става даже по-интензивна. И това все още не е всичко, тъй като с бутона Sport нещата стават даже още по-интересни. Този бутон надига и границата на ESP тракшън контрола, с което водачът може да си позволи малко повече да манипулира шасито и да завърта задницата. Всъщност откриването на границите на модела не е толкова лесно по обикновените пътища и вероятно за тази цел ще ви трябва налична писта. На пистата вече може да изберете режима Corse, който забързва смяната на предавките на E-gear и прави педала за газта по-чувствителен. Който и режим да предпочетете, Gallardo LP560-4 Spyder при всички положения изглежда толкова способен, колкото и закрития Coupe. Също така липсата на покрив не изглежда да се е отразила на здравината и твърдостта на шасито.

Междувпрочем хора, които са имали възможността да тества модела (даже с E-gear трансмисия), твърдят, че тази скоростна кутия е най-доброто, което се опитвали. Тя позволява повече финес, когато се маневрира за паркиране например. Освен това сменя предавките чисто и бързо. Може и да не притежава интуитивността на конкурентните трансмисии с два съединителя, но работи добре.

Иначе в началото, като се качите в автомобила, звукът и умопомрачителното ускорение ви карат да забравите първоначално за отличното деликатно и добре премерено управление на LP560-4... а това не трябва да бъде пренебрегвано. Има почти перфектен баланс между чувство, прецизност и лекота, което позволява на водача да позиционира предницата точно там, където я иска. Няма и помен от нервността на управлението на някои други суперавтомобили. Това безспорно е много силна страна на Gallardo: изключително добър и в същото време по никакъв начин не ви плаши с потенциала си. Добавете към това и окачване, което не просто е нормално за този клас автомобили, а просто предоставя пълен комфорт при нормални пътувания, и вече имате един завършен и практичен суперавтомобил. Та дори влизането и излизането са лесни.

Дори и в света на суперавтомобилите околната среда не е подмината от Lamborghini, които са конструирали един от най-добрите суперавтомобили в последните четири десетилетия. Емисиите на СО2 от LP560-4 Spyder са сведени до 330 г/км за модела с ръчна трансмисия (и 351 г/км за E-gear варианта), което е чувствително подобрение спрямо 400-те г/км при предишната версия. Разходът на гориво е приблизително 20 л/100 км, което ... е, поне е нормално за този клас автомобили. Трябва да се подчертае, че никой водач обаче няма да доближи този показател, ако ползва пълния потенциал на своя автомобил.

Може да се обобщи, че е лесно да бъдеш впечатлен от един автомобил като Lamborghini Gallardo LP560-4 SPyder, тъй като това е всичко, което един суперавтомобил трябва да бъде. Невероятен дори само за гледане и отличен в управлението си, той превръща всяко пътуване в паметно събитие. Дори разгледан от гледна точка на практичността, това Gallardo впечатлява. Много лесно можете да го ползвате всеки ден, във всякакво време, като Lamborghini продължават да опитват да намалят влиянието му върху околната среда. Но нима трябва да залъгваме някого? Идеята на Spyder е да ви изумява и, без съмнение, италианският открит суперавтомобил прави точно това.